Serviceavtale


RM Dør og Glass AS tilbyr serviceavtaler for periodisk vedlikehold av dørmiljø. Dette omfatter service på skyvedørsautomatikk, slagdørsautomatikk, slagdører, rullegitter og brann-/rømningsdører.


Det er flere gode grunner til at man bør inngå en serviceavtale for dørmiljø:

Forhindrer problemer før de oppstår:

Regelmessig vedlikehold kan bidra til å oppdage slitasje eller problemer tidlig, før de utvikler seg til større og dyrere skader. En serviceavtale gjør at man kan ta proaktive tiltak for å unngå uventede reparasjoner.

Bedre funksjonalitet og sikkerhet:

Dører, spesielt de som er automatiserte, krever jevnlig justering for å sikre at de fungerer som de skal. Dårlig vedlikeholdte dører kan føre til at de ikke fungerer som de skal, eller i verste fall blir en sikkerhetsrisiko (f.eks. ved at en inngangsdør ikke lukkes ordentlig).

Økt levetid på dørene:

Regelmessig service bidrar til å forlenge levetiden på dørene ved at slitasje og belastning blir jevnt fordelt. Dette kan spare deg for kostnader på lang sikt.

Redusert nedetid:

En serviceavtale sikrer at eventuelle problemer kan tas tak i raskt, noe som minimerer nedetid for dører som er viktige for daglig drift, enten det er i en bedrift eller et hjem.

Spesialiserte reparasjoner og kompetanse:

Ved å ha en serviceavtale får du tilgang til eksperter som er kjent med dørene og deres spesifikasjoner. Dette gir en trygghet at jobben blir gjort riktig og i henhold til gjeldende standarder.

Samsvar med forskrifter: 

For næringsbygg og offentlige bygg kan det være spesifikke krav til at dører og dørmekanismer holdes i god stand, spesielt for sikkerhet og brannsikring. En serviceavtale sikrer at du overholder nødvendige regler og forskrifter.

Får hjelp i akutte situasjoner:

Hvis en dør plutselig slutter å fungere, kan du få rask hjelp og reparasjon uten ekstra kostnad eller lang ventetid, avhengig av avtalen.

Kort sagt gir en serviceavtale trygghet, økonomiske besparelser på lang sikt og økt sikkerhet.


Alle våre kunder vil motta et ferdig utfylt kontrollskjema ved utført service. Disse skjemaene gir kunden god innsikt i hva som blir gjort, og ikke minst hvilke tiltak som er nødvendige for å opprettholde et godt dørmiljø.


Ta kontakt for å motta et uforpliktende tilbud.